Ik verleid je met kleur
Je denkt misschien dat ik veel roze in mijn marketing gebruik, omdat ik een meisje ben. Of misschien omdat ik het gewoon een mooie kleur vind. Omdat het een deel van de naam van mijn bedrijf is? Allemaal waar, maar…. wat je waarschijnlijk niet wist is dat de kleur roze ook staat voor innovatie, vernieuwend en verfrissend. Een andere kijk op iets dat al wat langer bestaat. En dat is nu precies wat ik wil uitstralen.
Onbewust plant ik die boodschap in jouw hersenen. Alleen maar door het gebruik van de kleur roze.
Het effect van kleur
Kleuren spelen nu eenmaal een belangrijke rol in je brein. Kleuren roepen bepaalde emoties en gevoelens bij je op. Blijdschap, ontspanning en enthousiasme. Of juist urgentie en onrust. En ja, zelfs passie en sensualiteit.
Kleuren kunnen je verleiden. Je humeur en gemoedstoestand beïnvloeden. En zelfs je gedrag bepalen.
Elke kleur heeft bepaalde associaties en heeft een eigen betekenis. De invloed van kleur is een krachtig onderdeel in (content)marketing en kan zeker voor toegevoegde waarde zorgen. De kunst is om ervoor te zorgen dat een kleur voor jou gaat werken. Dat de gekozen kleur het gedrag van jouw super klant positief beïnvloedt. Flauwekul? Misschien denk je daar anders over als je beseft dat kleur tussen de 62% en 90% van invloed is bij een aankoopbeslissing. Onderschat het psychologische effect van kleur dus niet. Onbewust leg je associaties met bepaalde kleuren en hier kun je goed gebruik van maken.
Laat kleur voor je werken
Een paar tips:
- Rood: zorgt voor meer conversie. Gebruik het dus als CTA knop of op landingspagina’s.
- Blauw (en dan met name in combinatie met geel): is het meest leesbaar voor elke doelgroep. Highlight belangrijke informatie dus met deze kleur.
- Groen: maakt mensen meer creatief. Wil je interactie met je klant? Gebruik dan de kleur groen in bijvoorbeeld je chatbox.
- Paars: een van de meest favoriete kleuren van vrouwen, maar een van de minst favoriete kleuren van mannen. Is jouw super klant een vrouw? Geef deze kleur dan een belangrijke rol in je merkidentiteit.
- Zwart: een van de meest favoriete kleuren van mannen doordat het als krachtig, tijdloos en een kleur dat autoriteit uitstraalt gezien wordt.
- Oranje: wordt niet vaak gebruikt en valt daarom lekker op. Wil je mensen tot een impulsaankoop verleiden? Gebruik oranje!
Deel deze blog!
Vond je dit interessant?
Meld je dan aan voor mijn Pink Octotips!
Elke week stuur ik je handige marketing- en ondernemerstips
om je bedrijf te laten groeien.
De trajecten van Pink Octopus
Social & Content marketing
Vergroot je online zichtbaarheid op een doelgerichte manier.
- Bouw een solide basis voor je content
- Creëer snel interessante content
- Haal meer resultaat uit je inspanningen
- Weet waar je je op moet richten
- Altijd inspiratie voor content die je doelgroep interesseert
- Bespaar tijd door een efficiënte aanpak
- Krijg weer plezier in content maken
Vanaf 749,-
Starters
marketing
Bouw een solide marketingbasis voor jouw nieuwe bedrijf.
- Eenvoudig stappenplan voor je marketing
- Weet waarop te richten en wat resultaat oplevert
- Maak jouw aanbod aansprekend
- Weet wat jouw doelgroep nodig heeft
- Laat branding voor je bedrijf werken
- Kies de beste uitingen voor jouw bedrijf
- Werk met vertrouwen aan marketing
Vanaf 999,-
Maatwerk
marketing
laat je bedrijf groeien.
- Weet wat wel en niet werkt in je marketing
- Bespaar tijd en geld door focus op de juiste dingen
- Professionaliseer met eenvoudige stappen
- Online marketing & E-mailmarketing
- Social media & Content marketing
- Campagne- en productlanceringen
- Huisstijl, Rebranding en Herpositionering